farfar <3



här sitter jag i mina tankar och kan inte förstå vart du är?
för du var här alldeles nyss, jag satt där brevid din säng och
vi pratade om allt möjligt. du fick mig alltid att skratta och må
bra. då du är en människa med ett hjärta av guld.


och jag är så glad att jag fått spendera så mycket tid med dig
som jag gjort på slutet. jag är tacksam över att varit arbetslös
då jag kunnat få ge dig min tid och få bara vara med dig.
det är så mycket mera värt!


sen när jag sitter här så känns det som du är här hos mig
för det känns som en varm hand på min axel.
och jag känner ett lugn som du alltid gav mig.
för du var så lugn i ditt sätt och fick mig att må bra och aldrig
känna mig stressad.


nu när det känns som du är här så får det mig att tänka på
alla fina stunder vi har haft tillsammans. dem gångerna vi spenderade
så mycket tid ute hos er i sundbo där vi lekte i skogen och du la en planka
över bäcken som vi kunde leka på och fantisera om att vi var sagoprinssesor.

du hjälpte även till att bygga fotbollsmål till mig och mina killkompisar, som även
står kvar idag.

du har även tagit med mig på en massa fina resor som jag har många fina minnen
ifrån. som när vi åkte till furudal för att kolla på min kusin fredrik som
spelade hockey. du bjöd alltid på hockeybullar och tog med mig att spela minigolf.
vi åkte även ut på cykelturer för att upptäcka lite nya saker, du tog med mig till
ett dinosaurie land där jag fick leva ut min fantasi.

du spelade fotboll med mig och tog med mig till sjön och vi badade.
vi har öven bott i husvagn där vi chockades av att hur stora människor kan
bli. eller så som du kallade dem matroner. så som vi skrattade åt det.

även när jag lekte michael jackson och dansade som honom och farmor skrattade
så mycket att toaletten vart full ;P något vi alltid kommer dela <3


men du kommer alltid vara fajfaj för mig.
en man med ett stort hjärta och en människa som
alltid hade ett skratt till hands.


med dem här orden så hoppas jag att folk förstår
vilken underbar människa du var och hur mycket du har
betytt för många människor.




fajfaj en av himlens änglar






jag älskar dig 




/ från din flicka drea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0