arbetsförmedlingen = bajskotte!




ja det är precis vad dem är.




jag är så himla irriterad på deras system och jag
ska förklara varför.


åkte dit idag vid kvart över ett sätter mig fint ned
brevid niklas vi små pratar lite å allt är frid och fröjd
tills det är en tant som börjar prata om arbetsgaranti för ungdomar.
och allt lät bra, man ska fixa en egen praktik plats någonstans
och så får man 2600 kr i månaden av försökringskassan.

toppen tänker jag, mer än vad jag har nu!

men då säger hon om man är vikarie och jobbar någonstans
då kan man inte få det! och grejen är att jag vet ju inte hur mycket
jag jobbar varje månad. en månad kanske jag jobbar 40 timmar
och en annan vecka 20 och en annan ingen alls. och då får jag inga pengar :S

så nu är det huxflux dåligt att skaffa ett eget jobb och jobba extra?
suck säger jag bara.


jag blir så TRÖTT!







äsch dags att lägga sig.



puss / andréa

Kommentarer
Postat av: M

Skit förmedlingen!!

2010-04-12 @ 23:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0